همه كساني كه سينماي وحشت رو تجربه كردن الفرد هيچكاك رو به عنوان استاد اين موضوع مي شناسند و اسم اون هميشه انسان رو به ياد كلاغ هاي وحشي ميندازه كه در حال خوردن چشم انسان ها هستند.

فکر می کنید راز موفقیت سر آلفرد هیچکاک در چیست؟ هیچکاک که بیشتر در زمینۀ فیلم‌های معمایی و دلهره‌آور فعالیت داشته است و بی شک استاد آن می باشد،  چگونه توانسته است ترس را به خوبی از طریق تصاویر دوربین به مخاطبین انتقال دهد؟

خود او در این مورد گفته است:

شانس همه چیز است. شانس من در زندگی این بود که آدم ترسویی باشم. من خوش شانسم که یک ترسو هستم، که آستانۀ ترس پایینی دارم، به خاطر اینکه یک قهرمان هرگز نمی‌تواند فیلمی بسازد که تعلیق خوبی داشته باشد.

در حقیقت او ترس را می شناسد و با آن زیسته است. "ترس" مهم‌ترین عنصر موجود در همه‌ی فیلم‌های "هیچکاک" است. ترس از نابودی زندگی، ترسی که هیچکاک خود از کودکی به همراه داشت، ترس ریشه‌دار در تربیت کاتولیکی خانواده‌اش، ترس از گناه و عذاب روح. ترسی که نه تنها از طریق قاتلین و انسان‌های بد به دیگران انتقال داده می‌شود بلکه ترسی‌ست که در زندگی روزمره و از طریق ساده‌ترین قوانین موجود برای انسان‌ها به وجود می‌آید.

 

 

هیچکاک درباره فیلم‌های ترسناکی که ساخته می‌گوید:

من به مانند یک فیلسوف به مردم همان چیزی را می‌دهم که می‌خواهند. آنها دوست دارند که ترس و وحشت را تجربه کنند خوب من هم همان را به آنها می‌دهم.

یا در جایی دیگر می گوید:

تنها راه خلاص شدن من از شر ترسهایم این است که آنها را فیلم کنم.

بیشتر در مورد او بدانیم:

سر آلفرد جوزف هیچکاک (۱۸۹۹ - ۱۹۸۰) کارگردانِ بریتانیایی بود که فعالیت عمده‌اش در ایالات متحده آمریکا بود. هیچکاک تا زمانی که در قید حیات بود، 53 فیلم ساخت و با فروش فیلم‌هایش در سراسر جهان به عنوان یکی از مشهورترین فیلم‌سازان تاریخ سینما به شمار می‌آید. یکی از ویژگی‌های بارز فیلم‌های هیچکاک این است که خود او در همۀ فیلم هایش در یک صحنه، حتی بسیار کوتاه به عنوان بازیگر حضور دارد. گرچه در سال ۱۹۴۰ فیلم ربکا جایزه بهترین تولیدکنندگی را از آن سلزنیک کرد و یا فیلمهای قایق نجات، طلسم شده، پنجره عقبی، روانی و ربکا نامزد اسکار گردید اما وی هیچگاه به جایزه اسکار دست نیافته است.

سرشناس‌ترین و محبوب‌ترین کارگردان فیلم‌های سینمایی شناخته می‌شود. از فیلم‌های معروف او می‌توان به سرگیجه، پنجره عقبی، شمال از شمال غربی، روانی، ربکا و پرندگان اشاره کرد. 

 



موضوعات مرتبط: معرفی کارگردان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, | 13:5 | نویسنده : احسان طرخورانی |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • موز فان